شیراز، ملاصدرا، حکیمی غربی، مجتمع پزشکی حکیمی، طبقه 5 [email protected] 09128586135
بازاریابی اینستاگرامی ویژه پزشکان

بازاریابی اینستاگرامی به تعامل میان پزشک و بیمار کمک می کند.

بازاریابی اینستاگرامی به تعامل میان پزشک و بیمار کمک میکند.

بازاریابی اینستاگرامی ویژه پزشکان
بازاریابی اینستاگرامی ویژه پزشکان

تبلیغات اینستاگرامی برای پزشکان – 11 نکته برای تعامل با بیماران

بازاریابی اینستاگرامی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تعامل بین پزشک و بیماران و به وجود آوردن شناخت و اعتماد  است که در طی چندسال گذشته به سرعت رشد کرده و تبدیل به یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای تعامل و ارتباط در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) شده است.

با وجود تقریباً 864 میلیون کاربر, میتوانید متوجه شوید که  خدمات درمانی و پزشکی چه شانس بزرگی برای جذب بیمار از طریق اینستاگرام دارند.

فرقی ندارد که این مقاله را برای اینکه تصمیم بگیرید که از بازاریابی اینستاگرامی پزشکی استفاده کنید یا نه و یا اینکه برای پیشرفت صفحه اینستاگرام خود بخوانید، ما در این مقاله استراتژی های ارزشمندی برای به دست آوردن 1000 فالوور اول بصورت رایگان ارایه میدهیم.

شماره تماس: 09128586135

07132303712

شیراز، ملاصدرا، حکیمی غربی، مجتمع پزشکی حکیمی، طبقه 5، واحد 9 و 10

 

با روش‌های ساخت یک پیج اینستاگرام جذاب و عالی برای ارایه خدماتتان شروع میکنم.

صفحه اینستاگرام پزشکی خود را بسازید.

راحت به نظر میاد ولی من هنوز می‌بینم که پزشکان در زمان ساخت صفحه اینستاگرام اشتباهی  رو  انجام می دهند و اون ساخت اکانت شخصی به جای بیزینس اکانت، یا اکانت کاری هست.

اگر نمی دانید که از بیزینس اکانت استفاده می کنید یا نه، فهمیدنش راحته.

 

وارد حساب خود شوید و اگر در کنار Edit Profile گزینه Promote را می بینید شما از بیزینس اکانت استفاده می کنید. اگر فهمیدید که این اشتباه را انجام داده‌اید نگران نباشید تغییر دادن آن راحت است.

به اسکرین شات های زیر برای تغییر دادن آن نگاه کنید.

 

تغییر اکانت اینستاگرام پزشک
تغییر اکانت اینستاگرام پزشک

 

وقتی که آن را تغییر دادید یا صفحه اینستاگرام خود را ساختید، توجه کنید که تمام  اطلاعات مربوط به خدمات شامل دسته، بایو، وبسایت و تمام اطلاعات مربوط به تماس را پر کنید تا ارتباط مردم با شما تا آنجایی که ممکن است آسان شود.

تبلیغات در اینستاگرام پزشکان
تبلیغات در اینستاگرام پزشکان
از شما دعوت می کنیم مقاله بازاریابی و تبلیغات جراحان پلاستیک را هم مطالعه کنید

چرا باید صفحه اینستاگرام خود را به بیزینس اکانت برای پزشکان تغییر داد؟

تغییر دادن آن ابزار های فوق‌العاده‌ای برای بهبود و پیشرفت صفحه اینستاگرام پزشکی شما در اختیارتان قرار می دهد. می توانید تعداد بازدید صفحه اینستاگرام، پست ها، پروفایل و یا وبسایت و شماره تماس خود در یک هفته اخیر را ببینید.

همچنین می توانید آمار فالوور های خود به تفکیک جنسیت  و رنج سنی و موقعیت مکانی ببینید که اگر هدف شما بیماران یک منطقه خاص است بسیار مهم است. این به شما کمک میکند که به روز باشید و به هدف درست بازاریابی اینستاگرامی خود در منطقه درست دست پیدا کنید.

11 نکته بازاریابی اینستاگرامی برای پزشکان

الان که صفحه اینستاگرام خود را ساخته‌اید و یا به بیزینس اکانت تغییر داده‌اید زمان آن رسیده که تعداد فالوورها، لایک ها و کامنت ها رو برای جذب بیماران بیشتر افزایش بدید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و شما باید راهنمایی به صورت تصویری خلق کنید که صفحه شما را یکپارچه و منسجم کند و چشم اندازی از خدمات شما را ارائه دهد.

بیشتر پیج های موفق از تِم(قالب) و رنگ مشخصی در صفحه خود استفاده می کنند.

1.ساختن الگو برای پست گذاشتن

برای یکپارچه سازی برند خود، بهترین راه نگاه کردن به برند فعلی و خلق الگو های مشخص و با کیفیت متناسب با موقعیت های مختلف است.

طراحی یک الگو ی مشخص زحمت شما را برای گذاشتن پست در صفحه اینستاگرام پزشکی شما کم می کند.

خیلی از مردم اینکار را فراموش می کنند که باعث می شود برند شما منسجم و  یکپارچه بنظر نرسد.

اگر می خواهید تعامل خوبی با بیماران خود داشته باشید تِم مشخصی خلق کنید و سعی کنید به آن پایبند باشید.

  1. هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام

هشتگ ها یکی از مهم‌ترین چیز ها در اینستاگرام هستند. مردم با استفاده از هشتگ ها می توانند مطالب جدید در مورد چیزهایی که دوست دارند پیدا کنند و با دیگران در ارتباط باشند. برای خدمات درمانی و پزشکی هم همینطور است.

شما باید هشتگ های اینستاگرامی را پیدا کنید که مرتبط با آن چیزی باشد که بیماران شما به دنبال آن هستند. هشتگ های برند و محلی که هستید یا مربوط به کار شما. استفاده از هشتگ های #سرگرمی #خوشحال #عشق و در کل هشتگ های خیلی عمومی و غیر مرتبط باعث می‌شود پست های شما تعدادی لایک بگیرند که به خاطر مشهور بودن انهاست ولی توجه داشته باشد که شما را به آن هدفی که دارید مثل جذب مشتری در محلی خاص نمی رساند(هدفمند نیست).

ابزارهایی برای پیدا کردن هشتگ ها به صورت آنلاین وجود دارند که بعضی از آن‌ها رایگان و بعضی از آن‌ها پولی هستند. این ابزارها به شما کمک می کنند که با توجه به هدفی که دارید بازدید پست های شما بالا برود.

این ها معروف ترین ابزارها در این زمینه هستند:

  1. 1. all-hashtag.com
  2. 2. https://ritetag.com
  3. 3. https://ingramer.com/tools/instagram-hashtag-generator
  4. 4. https://hashtagify.me

 

  1. از یک ویرایشگر عکس خوب استفاده کنید

برای اینکه صفحه اینستاگرام شما واقعاً موفق باشد باید به هرچیزی که میخواهید پست کنید مثل یک اثر هنری نگاه کنید. چه تصویر گرافیکی از چیزی خاص و یا تصویر یک عمل جراحی در اتاق عمل باشد، مطمئن شوید که زمان کافی برای ویرایش و تدوین به آن اختصاص داده اید.

این دوباره مربوط به اهمیت ساخت یک الگو برای گذاشتن پست مربوط می‌شود که کار شما را برای گذاشتن پست در هر زمانی که بخواهید راحت می کند.

برخی از فیلتر های اینستاگرامی خاص حتی می توانند بازدید و تعداد لایک ها و کامنت های شما را افزایش دهند.

Hubspot مقاله‌ای مفصل در مورد فیلتر های اینستاگرام ارائه کرده که اگر در این زمینه تحقیق می کنید ارزش خواندن دارد.

https://blog.hubspot.com/marketing/instagram-filters

 

4.محتوای یکپارچه و با کیفیت به اشتراک بگذارید

نکته چهارم در بازاریابی اینستاگرامی برای پزشکان این است که تعامل با بیماران و ارتقا و توسعه آن با یکپارچگی و با کیفیت بودن محتوا شروع می شود. با داشتن یک ویرایشگر عکس خوب و تعدادی قالب برای گذاشتن پست، حفظ کیفیت محتوا کار سختی نیست.

یکپارچه بودن و داشتن نظم است که بیشتر مردم را جذب میکند. بیشتر کارشناسان اینستاگرام با آن موافقند. حداقل هدف شما باید گذاشتن روزی 1 پست باشد.

وقتی که پزشکان به آژانس ما مراجعه می کنند که صفحه اینستاگرام آن‌ها را بهتر کنیم یا بررسی کنیم، مهم‌ترین مشکل آن‌ها برای پیشرفت صفحه اینستاگرامشون نبود پست های متنوع و محتواهایی که گذاشته اند خسته کننده است.

برای اینکه مخاطبانتان با شما تعامل داشته باشند باید مطالب متنوعی ارایه بدهید. باید به آن‌ها نشان دهید که چه چیزهایی در کارتان، شما را بهترین کرده است.

هرچه تعداد پست های شما بیشتر باشد لایک ها و فالوورهای بیشتری می گیرید. اگر روزی 1 بار یا بیشتر پست بگذارید احتمال گرفتن لایک و داشتن تعامل با مخاطبانتان بالاتر می رود.

گذاشتن محتوای با کیفیت آن هم، هر روز نیاز به وقت و تیم دارد. این چالشی هست که پزشکان برای فعالیت در اینستاگرام با آن مواجه هستند و تیم ما با دارا بودن افراد با تجربه و متخصص می تواند این کار را به بهترین نحو برای پزشکان، داروخانه ها، مراکز پزشکی و درمانی انجام دهد.

شماره تماس: 09128586135

07132303712

شیراز، ملاصدرا، حکیمی غربی، مجتمع پزشکی حکیمی، طبقه 5، واحد 9 و 10

 

اینستاگرام نیازمند وقت و توجه زیاد است. گذاشتن پست آن هم، هر روز زمانی موفقیت آمیز است که شامل تصاویر جدید و جالب و با استراتژی و برنامه همراه باشد. گذاشتن پست های تکراری و قدیمی هیچ کمکی به افزایش فالوور های شما و گرفتن لایک نمی کند.

  1. به صورت مستمر بیمارانی را که متناسب با هدف شما هستند را رصد کنید.

برای اینکه 1000 نفر شما را در اینستاگرام برای خدمات درمانی دنبال کنند باید فعالانه مردم را رصد کنید و محتوای هدفمند و ارزش آفرین تولید کنید. اگرچه روش‌های آسانی مثل خریدن فالوور که من کاملا باهاش مخالفم یا دنبال کردن 1000 نفر در اینستاگرام به صورت رندوم وجود دارد ولی چه فایده‌ای دارد؟! وقتی که خدماتی که شما انجام می دهید برای آن‌ها جالب نیست و یا اینکه کیلوتر ها از شما دورترند. شما باید روی افرادی که در مناطق جغرافیایی خاصی که متناسب با هدف شما است تمرکز کنید.

برای پیدا کردن افراد محلی روش‌های مختلفی وجود دارد. با جستجوی مناطقی خاص در شهرتان شروع کنید. بهترین مناطق را پیدا کنید و میتوانید افرادی را که آن منطقه را در عکس خود تگ کرده‌اند پیدا کنید و عکس هایشان را لایک کنید.

به عنوان مثال یک باشگاه یوگا معروف یا بوتیک زنانه گزینه خوبی برای پیداکردن خانمهایی که در آن منطقه زندگی می کنند و به سلامت خود آگاه هستند، اگر متناسب با هدف شما هستند می باشد.

  1. تعامل با بیماران

اگر به طور پیوسته مردم را لایک می کنید. باید با آن‌ها تعامل داشته باشید به ویژه کسانی که عشق و علاقه شان به شما را در پست هایشان نشان می دهند. ممکن است وقت گیر باشد اما بعد از مدتی از افزایش تعداد لایک ها و کامنت ها غافلگیر خواهید شد.

عکس‌های آن‌ها را لایک کنید و خیلی از آن‌ها علاقه شان به شما را نشان می دهند. این به شما کمک می کند که پست های شما را افراد بیشتری ببینند. طبق الگوریتم اینستاگرام هرچه تعداد لایک ها و تعامل با محتوای شما شما بیشتر باشد افراد بیشتری شما را می‌بینند و برند شما بیشتر توسعه پیدا می کند.

 7.فالوور های خود را به اتاق عمل بیاورید.

بسیاری از پزشک ها و مراکز خدمات درمانی که فالوور های زیادی دارند از تِم مشخصی استفاده میکنند. بیشتر پست های آن‌ها مربوط به انجام دادن کاری است که در آن خیلی خوب هستند مثل جراحی.

مردم میخواهند چیزهای خاص و بی نظیر و نمونه کارهای زیبایی را در اینستاگرام ببینند که آن‌ها را به وجد آورد.

نشان دادن پزشک هنگام عمل جراحی زیبایی بینی و یا لیپوساکشن ممکن است کمی عجیب و ترسناک به نظر برسد ولی برای خیلی از افراد جالب است و به آن‌ها اجازه می دهد که اگر زمانی خواستند این کارها را انجام دهند راحت تر با پزشک ارتباط برقرار کنند.

  1. جایزه دادن

پاداش دادن اگر به طور صحیح انجام شوند میتواند راه خوبی برای افزایش فالوور و لایک ها و کامنت های شما باشد.

یکی از کارهایی که ارزش خاصی می تواند برای مراجعه کنندگان شما داشته باشد را به صورت جایزه قرار دهید و مردم را به مطب خود بیاورید تا ببینند شما چه کارهایی انجام می دهید.

این چگونه میتواند به بهبود کار آن‌ها کمک کند؟ درمورد جایزه هایی که میگزارید خلاق باشد ولی مطمعن شوید که جایزه مربوط به خدمات درمانی شما است.

 

  1.  انجام دادن تبلیغات هدفمند

زمانی که تازه صفحه اینستاگرام خود را راه اندازی کرده‌اید جذب کردن فالوور کار سختی است. زمانی که شما 100 فالوور دارید مردم نسبت به فالو کردن شما بی میل ترند تا زمانی که 10000 فالوور دارید. این یک فاکتور روانی و اجتماعی هست که میگه ده هزارنفر یک چیز جالب برای دنبال کردن پیدا کردند پس میتونه برای منم جالب باشه.

پس رشد فالوور های شما سود زیادی برای شما به همراه دارد بنابراین از یک بلاگر اینستاگرام یا یک برند بخواهید که شما را به فالوور های خود معرفی کند و برای شما تبلیغات انجام دهد. خیلی از مردم زندگی خود را با تبلیغات برای محصولات و برندهای مختلف می گذرانند که روش موثری برای رشد سریع صفحه اینستاگرام شماست.

نکته: تبلیغاتی که بلاگرها انجام می دهند معمولاً هزینه ای دربردارد و برای هر دو طرف سودی دارد ولی مهم‌ترین نکته این است که بتوانید مخاطبان درست را پیدا کنید.

ابزارهایی وجود دارد که بتوانید متوجه شوید که نه تنها شما پیام خود را به افراد درستی می رسانید بلکه آن‌ها به پیام شما نیز نوجه میکنند این ابزار Engagement Rates (نرخ تعامل) نام دارد.

 

10.صفحه اینستاگرام خود را همه جا تبلیغ کنید

از تمام امکانات استفاده کنید که بیماران فعلی و بالقوه شما آگاه شوند که شما دارای صفحه اینستاگرام هستید. اینستاگرام خود را در بالا و پایین وبسایت خود به صورت برجسته درج کنید.

در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز تصویر گرافیکی ایجاد کنید که مردم متوجه شوند اکانت اینستاگرام دارید.

بیماران فعلی شما می توانند بیماران دیگری نیز جذب کنند، در اتاق بیمار آن‌ها را مطلع کنید که اکانت اینستاگرام دارید.

  1. عکس های قبل و بعد بهمراه نظر بیماران از کارهای خود را به دیگران نشان دهید.

مردم می خواهند تجربه‌های خوبی که دیگران با شما داشته‌اند را بشنوند ولی نمی خواهند فقط یک عکس قبل و بعد که شما در صفحه خود گذاشته اید را ببینند. آن‌ها هرروز تعداد زیادی از این عکس‌ها می‌بینند و به قدر کافی باهوش هستند که بفهمند کدام راست و کدام دروغ است.

از بیماران خود بخواهید تجربه خود را به اشتراک بگذارند و از این راه می توانند در مسابقه‌ای که شما گذاشته اید شرکت کنند. این راه بسیار خوبی است که مخاطبینتان بتوانند با یکدیگر رابطه احساسی برقرار کنند.

برای عکس‌های قبل و بعد اگر کارهای زیبایی و پوستی انجام می دهید از محدوده سنی مختلف و هر دو جنسیت و انواع مختلف پوست استفاده کنید. زیرا مردم می خواهند تجربه افرادی که به آن‌ها شبیه تر هستند را بدانند.

نام خود را روی عکس‌های خود قرار دهید تا به سرقت نروند چون متأسفانه این اتفاق در اینترنت زیاد می افتد.

 

جمع‌بندی بازاریابی اینستاگرامی برای پزشکان

اینستاگرام برای پزشکان، جراحان و خدمات درمانی ابزار قدرتمندی است که می تواند بین پزشک و بیماران فعلی و بالقوه ارتباط برقرار کند. اگر این روش‌ها را به طور دقیق انجام دهید می بیند که اینستاگرام کمک زیادی به تبلیغات برای توسعه خدمات شما می کند به شرطی که متفاوت و خلاق باشید.