شیراز، ملاصدرا، حکیمی غربی، مجتمع پزشکی حکیمی، طبقه 5 [email protected] 09128586135
15 استراتژی بازاریابی پزشکی که بیشترین تعداد جذب بیمار را به همراه دارند

15 استراتژی بازاریابی پزشکی که بیشترین تعداد جذب بیمار را به همراه دارند

15 استراتژی بازاریابی پزشکی که بیشترین تعداد جذب بیمار را به همراه دارند

بازاریابی پزشکی در شیراز
بازاریابی پزشکی در شیراز

 

گزینه های پیش روی بیماران بیش از هر زمان دیگری در گذشته است. با در دسترس بودن اطلاعات بسیاری به صورت آنلاین، این بیماران دیگر نیازی به مراجعه به نزدیکترین بیمارستان، پزشک و یا حتی نزدیکترین مراکز بهداشت به محل زندگی خود، احساس نمی کنند. به همین دلیل تهیه یک برنامه بازاریابی پزشکی منسجم و بودجه بندی شده برای دستیابی به بیماران جدید و دائمی در شهر و منطقه شما بسیار مهم است.

حتی اگر از تعداد فعلی بیماران خود راضی باشید، بازاریابی پزشکی برای حفظ شهرت و برندسازی شما در ذهن مردم، اتفاق نمی افتد مگر با داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی برنامه ریزی شده.

به همه دلایلی که باعث می شود، کسی تصمیم بگیرد از کدام پزشک یا مرکز پزشکی و درمانی خدمات پزشکی بگیرد، فکر کنید: تغییر در نوع بیمه درمانی، جابجایی، عدم رضایت از زمان انتظار یا فقط یک تجربه منفی. شما هیچ تضمینی برای حفظ همیشگی تعداد بیماران خود نخواهید داشت.


شماره های تماس جهت مشاوره رایگان:

09128586135 – 07132303712

www.bestrah.com


 برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی پزشکی و درمانی شما

پزشکان تمام مدت به بیماران می گویند که پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است اکنون یک استراتژی بازاریابی در دسترس داشته باشید تا اینکه منتظر بمانید تا ببینید مطب یا مرکز خدمات پزشکی شما تقریبا خالی از بیمار است.

بازاریابی پزشکی یک استراتژی برای پزشکان، بیمارستان ها، شبکه های مراقبت های پزشکی، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و مدیران بازاریابی فعالیت های پزشکی و درمانی است.

تغییرات سریع در بازارهای صنعت بهداشت و درمان و پزشکی  چابکی و تمرکز بالایی را طلب می کند. ممکن است مجبور شوید از کمک خارجی استفاده کنید و بودجه ای بیشتر از گذشته را در نظر بگیرید. اما در پایان، ارزش راحتی خیال و افزایش روز افزون تعداد بیماران شما را دارد.

برای کمک به شما در این زمینه، ما 15 مورد از بهترین استراتژی های بازاریابی پزشکیِ برنامه ریزی شده را، ارائه می دهیم.

 

  1. یک برند ثابت برای خود بسازید. (برند سازی پزشکی)

برندسازی پزشکی در شیراز
برندسازی پزشکی در شیراز

ممکن است احساس اطمینان کنید که تخصص شما، شما را از سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، پزشکی یا مراکز پزشکی جدا می کند. اما بیایید این واقعیت را بپذیریم که برای یک بیمار، همه پزشک ها یکسان هستند است.

شما باید بفهمید که برند شما نمایانگر چه چیزی است.

ویژگی منحصر به فرد مطب، کلینیک یا مرکز درمانی شما چیست؟

آیا این ویژگی نحوه برخورد با بیماران است؟

آیا جو دوستانه مطب شماست؟

حداقل یک چیز وجود دارد که تیم پزشکی شما را منحصر به فرد می کند، و این همان چیزی است که به بیماران کمک می کند تا نام و برند پزشکی شما را به خاطر بسپارند.

ممکن است زمان لازم باشد تا بفهمید دقیقا چه چیزی برای برندسازی شما مفید است. اما در نهایت، استراتژی های بازاریابی پزشکی مناسب خود را یکی یکی پیدا می کنید و یاد می گیرید که چگونه برند خود را به بهترین شکل معرفی کنید.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی در شیراز
دیجیتال مارکتینگ پزشکی در شیراز

 

  1. تجربه آنلاین بیمار را ارزیابی کنید.

حدود یک دهه پیش، فقط داشتن یک وبسایت برای تحت تأثیر قرار دادن بیماران احتمالی و کمک به آنها در یافتن هویت برند پزشکی و درمانی شما کافی بود. اما امروزه، یک وبسایت فقط نقش درب ورودی مطب یا کلینیک شما را ایفا می کند. معمولاً این اولین چیزی است که بیماران می بینند و اگر برای تجربه کاربری بهینه نشده باشد، ممکن است آخرین باری باشد که شخصی بیمارستان یا مرکز خدمات پزشکی و درمانی شما را در نظر بگیرد.

خود را جای بیمار بگذارید. اگر کسی به هر صفحه ای از سایت شما وارد شود، آیا می تواند در همان 5 الی 10 ثانیه اول از آدرس شما، یا شعبه های شما و خدمات اولیه مطلع شود؟

آیا آن ها می توانند به سرعت با فرد مناسب تماس بگیرند؟

آیا تصاویر و کلمات، بیانگر نوع خدمات پزشکی شما هستند؟

تجربه کاربری در طراحی وبسایت نکته قابل توجهی است. اما گاهی اوقات، طراحان آنقدر روی زیبا نشان دادن وبسایت متمرکز شده اند که فراموش می کنند به تجربه بیمار نیز توجه کنند. ما اغلب می بینیم که وب سایت ها باید از اول ساخته شوند. با این حال، ممکن است ایجاد تغییراتی کوچک، مانند قرار دادن فرم “تماس با ما” در بالای صفحه نیز کمک کند.


شماره های تماس جهت مشاوره رایگان:

09128586135 – 07132303712

www.bestrah.com


  1. یک وب سایت پزشکیِ سازگار با موبایل و تبلت بسازید.

طراحی سایت پزشکی سازگار با موبایل
طراحی سایت پزشکی سازگار با موبایل

وبسایت ریسپانسیو وبسایتی است که به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش کاربر تنظیم می شود، بنابراین دسترسی به سایت از طریق رایانه، تبلت و موبایل تجربه یکسانی خواهد داشت. امروزه این یک امر عادی در طراحی وب سایت است اما ویژگی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی در هنگام جستجوی هر وبسایت پزشکی به آن توجه میکنند.

Google به تجربه کاربری اهمیت می دهد و رقبایی را که سایتی بهینه برای کاربران موبایل دارند را در اولویت قرار می دهد. به طور کلی، سایت های سازگار با موبایل بهترین عملکرد را دارند. اما حتی اگر در حال حاضر سایتی سازگار دارید، باید بررسی کنید که هم محتوای شما و هم تصاویر به طور صحیح (و سریع!) در دستگاه های تلفن همراه بارگیری شوند.

 

  1. سرعت سایت را تست کنید.

بازاریاب های پزشکی که رفتار کاربران (بیماران احتمالی) را در اینترنت مطالعه می کنند، ثابت کرده اند که امروزه بیماران کمتر از گذشته تمایل به وبسایت هایی با سرعت پایین دارند.

فقط 5 ثانیه طول می کشد تا یک بیمار بالقوه را بخاطر کندی سایت، از دست بدهید و او به مکان دیگری برای دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز خود برود.

در حقیقت، این عامل تاثیرگذار دیگری بر تجربه کاربری (یا تجربه بیمار) است که ممکن است باعث شود وب سایت پزشکی شما رتبه پایینی در موتور جستجو بگیرد. می توانید سرعت سایت خود را در PageSpeed ​​Insights گوگل آزمایش کنید. اگر سرعت بارگیری کند است، با توسعه دهنده سایت خود در مورد راه های افزایش سرعت صحبت کنید.

و یک نکته دیگر در مورد دیجیتال مارکتینگ پزشکی که باید بخاطر بسپارید این است که سرعت سایت رقبای خود، در حیطه خدمات پزشکی را بررسی کنید.

 

  1. سئو سایت یا بهینه سازی سایت پزشکی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، ابزاری قدرتمند برای نشان دادن وبسایت مرکز پزشکی یا بیمارستان شما در اولین نتایج موتورهای جستجو است. با این حال، این بسیار پیچیده تر از تصور اکثر متخصصان بازاریابی است.

شما نمی توانید به سادگی 100 بار از عبارت “خدمات پزشکی و درمانی” در سراسر وبسایت خود استفاده کنید و امیدوار باشید که بتوانید رتبه 1# در Google را در بین همه پزشکان ارائه دهنده خدمات پزشکی که در شهر شما هستند، قرار دهید.

 

بخش عمده ای از SEO شامل استفاده درست از عبارات بهینه و کلمات کلیدی مناسب است تا Google بتواند وب سایت پزشکی شما را بشناسد و مطمئن شود شما با استفاده از عبارات مناسب و مرتبط با مراقبت های پزشکی، در جستجو ها رتبه کسب خواهید کرد.

اما این به معنای استفاده اصولی و استاندارد از این اصطلاحات در کل محتوای شما نیز هست، زیرا گوگل قبل از هر چیز به خوانایی اهمیت می دهد.

و این تنها آغاز بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای سئو است که شامل موارد زیر نیز می شود:

  • داشتن لینک هایی که به هر صفحه در وبسایت پزشکی شما اشاره کند.
  • به دست آوردن بک لینک از سایت های معتبر پزشکی.
  • مدیریت فهرست سایت یا نقشه سایت شما.
  • درخواست نشان دادن وبسایت پزشکی شما در Google My Business
  • درج وبسایت خود به Google
  1. برای بازاریابی در زمینه پزشکی و درمانی از بنرهای تبلیغاتی در سایت های پربازدید و PPC (تبلیغات در گوگل) استفاده کنید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو سایت پزشکی) یک استراتژی بازاریابی ارگانیک برای دیده شدن هرچه بیشترِ بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات پزشکی و درمانی در اینترنت است.

با این حال، حتی اگر سایت شما رتبه اول را برای یک عبارت جستجو مانند “دندانپزشک در شیراز” کسب کند، باز هم 3 یا 4 تبلیغ پولی بالاتر از نتیجه شماره یک وجود دارد که مردم ابتدا آنها را می بینند.

اینها تبلیغاتی به شیوه تبلیغات کلیکی (تبلیغات در گوگل) هستند که هدف آنها قرار گرفتن در اولین نتایج برای جستجوی مجموعه ای از عبارات است. با این نوع از تبلیغات می توانید بودجه خود را مدیریت کرده و تصمیم بگیرید که چه قدر مایلید هزینه کنید تا سایت شما در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو دیده شود. بازگشت سرمایه شما با تبلیغات PPC و تبلیغاتی که در نوار کناری یا بالای سایر وب سایت ها نشان داده می شود، مشخص است.

اینستاگرام مارکتینگ پزشکی در شیراز

  1. استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام (بصورت اصولی و استاندارد)

اینستاگرام مارکتینگ پزشکی
اینستاگرام مارکتینگ پزشکی

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز پزشکی برای بخش عمده ای از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود به رسانه های اجتماعی ارگانیک متکی هستند. رسانه اجتماعی ارگانیک به معنای ارسال عکس، مطالب جدید، رویدادها و موارد دیگر مستقیماً به اینستاگرام، تلگرام و … است و این یک استراتژی معتبر برای ساختن برند خود و اطلاع رسانی به بیماران در مورد موارد جدید است.

با این حال، نباید تنها استراتژی شما باشد. تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، روش بهتری برای دستیابی به افراد مناسبی است که ممکن است به دنبال خدمات شما باشند.

بیایید این را بپذیریم که تعداد کمی از افراد پست های مراکز بهداشتی محلی را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، مگر اینکه از قبل با خدمات آنها آشنایی داشته یا اینکه در این گروه استخدام شده باشند.


شماره های تماس جهت مشاوره رایگان:

09128586135 – 07132303712

www.bestrah.com


  1. از بیماران نظرسنجی کنید.

به طور معمول، بیماران فقط در مواقعی در نظرسنجی شرکت می کنند که یا از آنها خواسته شود و یا نحوه ارائه خدمات بالاتر از حد متوسط ​​(یا بسیار ضعیف) باشد. اگر از بیماران خود درخواست شرکت در نظرسنجی را نکنید، شما فرصتی را برای ارائه بازخوردهای مثبت از بیمارانی که از مراجعه به مطب راضی بوده اند، از دست می دهید.

انجام این کار ممکن است برای کارکنان مطب شما دشوار باشد و نباید ملزم به ارزیابی سطح رضایت هر بیمار، هنگام خروج او از مطب باشند.

به همین دلیل است که ما نظرسنجی خودکار را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی پزشکی برای  بیمارستان ها و مراکز خدمات پزشکی توصیه می کنیم.

در اینجا یک بررسی اجمالی از نظرسنجی خودکار آورده شده است: بیماران از رایانه یا تبلت در مطب استفاده می کنند تا کیفیت خدمات دریافتی خود را در مقیاس 1  تا 10 ارزیابی کنند.

دادن امتیازات بالا باعث دریافت یک ایمیل به طور خودکار می شود که از بیمار می خواهد نظر خود را در سایت ثبت کند.

این نظرات مثبت مستقیماً در وب سایت شما نشان داده می شوند و به طور بالقوه می توانند هرگونه نظر منفی که در اینترنت باقی مانده را، خنثی کنند.

امتیازات ضعیف این امکان را برای ارائه دهندگان خدمات پزشکی و درمانی فراهم می کنند که از بیمار بخواهند جزئیات بیشتری را ارائه دهد تا مشکل پیگیری و برطرف شود.

 

  1. بازخورد بیماران را در اقدامات بازاریابی و تبلیغات خود در نظر بگیرید.

وقتی عملکرد ضعیفی دارید، دائما نظرات و بازخورد های بدی در اینترنت دریافت می کنید. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که هرگونه بازخورد بیماران را پیگیری کنید و نشان دهید که در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستید.

پیگیری مناسب، این انگیزه را به بیماران می دهد که نظر خود را به روز کنند تا به دیگران اطلاع دهند که مشکل به موقع برطرف شده است.

مدیریت اعتبار، شهرت و برند باید بخشی از هر استراتژی بازاریابی پزشکی باشد، اما این بدان معنا نیست که در مقابل نظرات منفی جبهه بگیرید بلکه به معنای به روز رسانی فرایندها و تجهیزات و اطمینان از فراهم کردن بهترین تجربه ممکن برای بیمار بر اساس بازخوردهای قبلی است.

 

  1. به گزینه های رسانه های سنتی توجه کنید

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز پزشکی و درمانی از سرمایه گذاری در فرصت های رسانه ای خارجی مانند رادیو، تلویزیون، بیلبوردها و روزنامه ها می ترسند. اینها یک سرمایه گذاری اساسی هستند و شما باید مراقب باشید که پول خود را کجا خرج می کنید تا نتایج مطلوب و ملموس را ببینید.

داشتن خریداران معتبر رسانه های پزشکی در کنار خود که این تصمیمیات را برای شما بگیرند، بهترین راه برای اطمینان از دیده شدن تبلیغات توسط افراد مناسب در زمان مناسب است.

یک بیلبورد در وسط ناکجا آباد برای جذب بیماران موثر نیست، اما یک تبلیغ تلویزیونی در کانالی با بیننده های زیاد، می تواند شگفتی هایی برای بازگشت سرمایه شما ایجاد کند.

 

  1. پزشکان ارجاع دهنده را در برنامه های بازاریابی خود قرار دهید

چگونه به پزشکان ارجاع دهنده بالقوه دست می یابد؟

اگر از رابط پزشک استفاده نمی کنید، آنچه را که نیاز دارید بدست نمی آورید.

مراکز ارائه خدمات پزشکی برای ارجاع مرکز خود توسط پزشک بیش از حد به بخش پذیرش اعتماد دارند. اما پذیرش وقت لازم را برای انجام این كار ندارد!

“پزشک ارجاع دهنده” یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی ارگانیك برای جذب بیماران جدید است. در این روش به عنوان مثال پزشک آزمایشگاه شما را به عنوان مرکز مورد اعتماد به بیماران خود توصیه می کند.

 

  1. چک کردن بیماران فعلی

بعد از قرار ملاقات یا جلسات درمانی، احوال بیماران را جویا شوید تا وضعیت آنها را پیگیری کنید.

در مورد خانواده بیماران خود سوالاتی بپرسید یا کارتهای تبریک تولد با متن اختصاصی ارسال کنید.

برای ویزیت های بعدی (به صورت حضوری یا از طریق پزشکی از راه دور) ایمیل یا نامه های یادآوری ارسال کنید، و خلاصه هر کاری از دستتان برمی آید برای برقراری ارتباط بی بیماران انجام دهید. بیماران همیشه قدردان وقتی که برای آنها می گذارید هستند و ممکن است از این به عنوان نکته ای برای توصیه خدمات شما به دوستان و خانواده خود استفاده کنند.

 

  1. در زمینه تخصص پزشکی خود به یک مرجع تبدیل شوید.

بیماران بالقوه وقتی خود را به عنوان مرجعی در تخصص پزشکی خود معرفی می کنید، بهتر شما را به خاطر می سپارند. استراتژی روابط عمومی شما باید به رسانه ای مناسب جهت اشتراک گذاری محتوا، دسترسی داشته باشد که این تبلیغاتی رایگان برای برند پزشکی شماست!

جایگاه صنعت پزشکی خود را از طریق گروه ها و انجمن های آنلاین، به روز نگه دارید. هر از چندگاهی اطلاعیه های مطبوعاتی جامعه پزشکی را ارائه دهید و برای افزایش بازدهی خود، استخدام کمک خارجی را در نظر بگیرید.

  1. استراتژی بازاریابی خود را پیگیری کنید

شما باید به طور مداوم استراتژی بازاریابی پزشکی خود را از نظر بازده سرمایه کنترل کنید.

هر ساله، بودجه بازاریابی پزشکی شما باید در جهت آنچه در این سال بر آن تمرکز دارید و براساس مطالعه دقیق معیارهای تجزیه و تحلیل عملکرد، تنظیم شود.

روش های زیادی برای انجام این نوع ارزیابی وجود دارد:

  • از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای پیگیری چگونگی تعامل بیماران با کمپین های شما، از طریق ایمیل، تماس یا صفحه های فرود هدفمند استفاده کنید.
  • از Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید چه عباراتی را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به کار میبرید و کدام اصطلاحات را از دست می دهید.
  • با راه اندازی Google AdWords، کمپینهای پرداخت برای هر کلیک (تبلیغات در گوگل) را پیگیری کنید.

 

  1. واکنش های بخش پذیرش را نسبت به ابتکارات بازاریابی پزشکی خود، بررسی کنید شما می توانید بهترین استراتژی بازاریابی پزشکی را در منطقه خود داشته باشید. اما اگر کارکنان بخش پذیرش شما نتوانند تماس ها را به درستی مدیریت کنند، سرمایه و فرصت های خود را از دست می دهید.

 

ارزیابی پذیرش بیماران یا مراکز تماس شما، ممکن است هر یک از موارد زیر را نشان دهد:

  • زمان انتظار طولانی برای بیماران بالقوه
  • سردرگمی یا دادن اطلاعات نادرست به بیمار
  • سیتم نوبت دهی آهسته
  • عدم توانایی کارمندان در ارائه و یا “فروش” خدمات پزشکی شما
  • در نظر نداشتن هیچ نوع استراتژی برای ترغیب بیماران به رزرو نوبت

ما به شدت معتقدیم که اگر وقتی را برای آموزش صحیح کادر پزشکی مطب و تیم بازاریابی خود اختصاص ندهید، هیچ استراتژی بازاریابی پزشکی به طور کامل موثر نخواهد بود!

 


شماره های تماس جهت مشاوره رایگان:

09128586135 – 07132303712

www.bestrah.com